lördag 4 december 2010

Thailand!

Nu var det lange sen igen som jag uppdaterade. Bloggen gloms lite bort har borta, vilket ar ganska konstigt eftersom det ar en reseblogg. Har kommer iallafall en kort uppdatering.

Vi stannade pa Koh Tao i ca 5 dagar. Vadret var verkligen pa varan sida sa det blev strandhang varje dag. Pa kvallarna hangde vi pa Choppers, en australiensisk bar, och lyssnade pa live musik innan vi fortsatte till Lotus Bar och hangde dar till smatimmarna. Det blev tyvarr ingen dykning for varan del, daremot blev det ett antal grillspett pa Sairee och varldens basta pizza pa Farango. Liksom forra aret blev jag aven i ar av med mina skor. Nar man gar in pa en bar maste man ta av sig skorna och nar jag kom ut igen var mina borta. Jag var lika ful och snodde ett par andra. Jag gjorde ett kap och bytte upp mig till ett par mycket snyggare. Lyckan varade inte speciellt lange for nar jag vaknade morgonen efter var aven dessa borta, snodda utanfor varan bungalow! Vi hade nagra riktigt bra dagar pa Koh Tao, det gar liksom inte att bli fel pa den on. Vi kande oss dock ganska klara efter 5 dagar sa vi bokade biljett over till vastkusten och Phi phi islands. Vi akte nattbat med varldens smalaste madrasser till Surat Thani och darifran akte vi buss till Krabi. Sen var det en timma till med bat innan vi var framme pa Phi phi. Nu har vi varit har i ett par dagar och vadret har varit valdigt daligt, inte en enda soldag! Men vi har det ratt bra har anda. Vi har traffat Anna, en kompis fran London som jobbar har, och en massa annat folk som vi stott pa i Laos och tidigare i Thailand. Sofia har varit lite magsjuk men bade jag och Lovisa har an sa lange klarat oss. Peppar peppar. Nu har vi tre dagar kvar har pa Phi phi och vi haller alla vara tummar for lite sol sa vi kan fa tillbaka varan farg som just nu ar helt borta. Den 7:e dec tar vi flyget fran Phuket upp till norra Thailand och Chiang Mai dar vi ska mota upp Oliver och co som vi traffade i Asien forra aret. Far se vad som vantar dar men jag kanner pa mig att det kommer bli grymt bra. Vi stannar dar i ett par dagar och sen tar vi nog oss ner till sodra Thailand igen dom sista veckorna.

Hoppas ni inte snoar bort dar hemma!

fredag 26 november 2010

Lovisa

Tankte bara lanka till min partner in crime, Lovisas blogg. Mesta tiden spenderar vi ju max nagra meter ifran varandra men det kan handa att hon far med nagot jag missat i bloggen. Sa om nagon ar nyfiken, kan ni kolla in hennes fina blogg:

Forovrigt har vi det alldeles underbart har pa Koh Tao. Solen har antligen hittat till Thailand efter massa oversvamningar sa nu chillar vi mest pa stranden och har det allmant gott.

onsdag 24 november 2010

Tubing, Full Moon och ett antal buckets senare..

Jag vet, jag ar sjukt dalig pa att uppdatera bloggen. De tva senaste veckorna har dock varit dom basta och bloggen har inte kants som prio ett. Jag ska forsoka beskriva den senaste tiden i stora drag, ingen kommer fatta hur sjukt kul vi har haft anda.

Forsta dagen pa tubingen var vi laddade som fa. Nar vi kom fram till floden var allt helt annorlunda fran forra aret, vi kande inte alls igen oss men vi gillade laget och startade morgonen med en efterlangtad beerlao. Sen fortsatte vi med nagra whiskey-cola-redbull buckets.. Jag och Lovisa blev nog lite overtanda av tanken pa forra aret sa det hela slutade med ett par borttappade solglasogon, EN tappad flipp-flopp, ett borttappat orhange, ett antal blamarken och skrubbsar och ett jack i Lovisas nasa. Men OM det var vart det! Kvallen spenderade vi med nagra tomtenissar med vattenpistoler fran Umea. Resten av Vang Vieng veckan fortsatte ungefar pa samma satt, fast nagot lugnare. Vi tubade nastan varje dag och hangde pa Bucketbar pa kvallarna. Jag fortsatte att tappa mina solglasogon i floden tills jag insag att det kanske helt enkelt inte var min grej att ha med mig nagra losa foremal till tubingen. Var nast sista tubing dag bestamde vi oss for att kora pa vanlig mascara istallet for vattenfast eftersom vi ju faktiskt aldrig hamnar med huvudet under vattnet. Pa vag fran andra till tredje baren ar det en okand kille som valter hela min tube och jag hamnar under ytan, SAKLART! Dessutom tappar jag min lins sa istallet for att bara bli en goth tjej sa blir jag en blind goth tjej! Som tur va fick jag hjalp av diverse att torka bort det svarta sa jag var glad anda!
Vi hade varldens basta vecka i Vang Vieng och traffade sjukt mycket folk, manga parlor! Stamningen i Vang Vieng ar jatte harlig och alla pratar med alla i princip. Vi tyckte alla tre att det var lite vedmodigt att lamna det stallet.
Nasta destination var aterigen Bangkok. Vi flog fran Vientiane och stannade sen en natt i Bangkok. Dagen dar blev en valbehovlig rehabdag. Vi har nog skadat bade in- och utsida av kroppen i Vang Vieng men SA vart det. Vi tog en taxi till MBK dar vi akte upp till toppvaningen och gick pa bio. I brist pa filmer blev det Harry Potter. Jag var ganska skeptisk men blev positivt overaskad och grat till och med en skvatt, vilket jag kanske inte borde erkanna. Efter filmen at vi sushi innan vi tog oss till tagstationen och hoppade pa bussen till Surat Thani. Man fick inte sa mycket somn och vi var framme pa Koh Phangan nasta morgon. Tanken var att vi skulle forsoka fa boende pa Seagate som vi bodde pa forra julen men det var fullt sa vi hamnade pa ett annat stalle i narheten. En fin bungalow mitt pa stranden och vi var nojda. Efter lite softande sa tog vi en tuk tuk den hemska vagen ner till Haad Rin stranden och pre-party. Vi tog det hyffsat lugnt innan vi traffade nagra fran umea och borjade kora bucket tavling vilket inte var en bra ide. Vi var dock hemma i hyffsad tid sa vi skulle vara frascha och pigga till full moon dagen efter. Full Moon var lika bra i ar som forra aret. Vi hangde ihop ganska lange alla tre innan jag tappade min mobil plus mina vanner. Som tur var hittade jag Stockholmskillarna som vi traffade i Vang Vieng som jag hangde med resten av kvallen. Kom hem runt 8 pa morgonen, precis som det ska vara pa Full Moon! Dagen efter var verkligen "en dagen efter" dag. Jag var inte sa farligt bakis men sjukt seg i huvudet. Det blev en tidig kvall och morgonen efter akte vi antligen till underbara Koh Tao dar vi befinner oss just nu. Forsta natten bodde vi pa Lotus, sangarna var som sten och vi hittade bajs som var alldeles for likt rattskit sa imorse bytte vi boende. Nu bor vi jatte fint pa Sairee och vi trivs. Vadret har varit sadar men det ska tydligen bli fint imorgon. Da kommer vi steka pa stranden sa vi far tillbaka varan Balibranna som forsvann i Vang Vieng. Sammanfattningsvis, vi har det sjukt grymt och tanken pa att det bara ar en manad kvar ger oss ANGEST!

Hoppas det ar bra med alla dar hemma, Kram Amanda!

Ps, Sofia lagger upp Vang Vieng bilderna pa Facebook just nu om nagon vill kika.

tisdag 9 november 2010

VANG VIENG

Nu har vi lamnat Bali. Usch, det kanns fortfarande lite tungt faktiskt. Jag saknar Kedin's Inn, alla snygga surfare, Sky Garden, Bintang, stranden och alla sota Balineser. Jag saknar dock inte allt tjat pa Poppies 1 (transport, transport), alla rokelser, mopederna och alla dragg. Men det bra vager over for det daliga, en vecka till hade jag inte tackat nej till. Nast sista dagen gick vi runt och shoppade lite for vadret var inte pa varan sida. Pa kvallen blev det utgang! Det var en diger kvall pa Sky Garden sa vi gick over till Bounty istallet och dansade roven av oss till sma timmarna. Kvallen avslutades sedan med en High Five vid helt fel tillfalle. What happens in Bali..
Pa varan sista dag var inte vadergudarna pa varan sida heller. Vi lag kvar lange i varat ac rum innan vi orkade ta tag i vara liv. Jag kande att jag inte kunde lamna Australiensarnas semesterparadis utan att ha testat pa surfing, sa lite bakis tog vi oss ner till stranden och hyrde varsin surfingbrada. Lovisa stannade pa torra land medan jag och Sofia slapade ut vara tunga brador i vattnet. Forutsattningarna for att lyckas var val inte pa topp sa jag kan val inte skryta med att det gick sa varst bra. Det var iallafall sjukt kul att testa och nasta gang jag kommer till ett surfingstalle sa ska jag ta hjalp av en instruktor och lara mig pa riktigt. Nar nu det blir.. Sista kvallen blev det ocksa utgang. Vi drack vara sista Bintang och korde sedan varan vanliga runda, Sky Garden och Bounty. Jag var dock sjukt trott fran kvallen innan sa jag gick hem vid 3 och fick ett par timmars somn.
Tidigt nasta morgon lamnade vi Kuta och akte till flygplatsen dar vi hoppade pa varat plan till staden dar allt borjade, Bangkok. Vi kopte dyr sushi pa flygplatsen som var vard varenda krona (eller bath). Darefter tog vi en taxi till varat hotell och fick en ordentlig natts somn. Vi kor pa snabba puckar for nasta morgon var det dags att aka vidare till nasta land, Laos. Vi har spenderat vara tva senaste dagar i varldens typ minsta huvudstad, Vientiane. Vi har tagit det lugnt i denna fransk influerade stad. Forsta dagen rakade vi hamna pa en buddistisk ceremoni som visade sig vara en arlig november- festival. Det var fullt med munkar och folk som offrade och bad. Det var valdigt intressant att se aven fast vi kande oss som tre jattar bland alla asiater. Resten av kvallen spenderades pa ett fik dar vi drack VARLDENS godaste kaffe. Andra dagen orkade vi inte gora manga knop men vi tog oss till en marknad dar vi inte hittade nagonting. Pa kvallen at vi godaste Tikka Masalan. Imorse gick bussen fran Vientiane till Vang Vieng, dar vi befinner oss nu. Det kanns sjukt konstigt att vara tillbaka i den har pyttelilla staden. Vi bor pa samma stalle som forra aret och dom visar fortfarande Vanner pa alla restauranger. Det kanns nastan som vi aldrig lamnade VV. Ikvall ska vi kolla laget i byn och imorgon kor vi all inn pa tubingen. Det har kommer blir bra!

torsdag 4 november 2010

Tillbaka fran Paradiset

Nu ar vi tillbaka pa Kuta Beach igen efter nastan en vecka pa Gili. Gili var helt fantastiskt, hojdpunkten an sa lange pa denna resan!

Resan dit gick bra, fyra timmar i minibuss och bat och sen var vi framme pa paradison. Vi gick runt och kollade pa lite olika boenden och bestamde oss for ett rum med flakt. Det var ganska dyrt med vi var for trotta for att leta vidare just da. Vi smorjde in oss och sen satte vi kurs mot stranden. Vi hittade en ganska ode strand dar vi lag i ett par timmar. Efter dusch och barracuda pa stranden gick vi tillbaka till varat varma rum for att fixa oss infor kvallen. Pa Gili finns det tre officiella festdagar i veckan, mandag, onsdag och fredag. Vi kom fram en onsdag och vi ville ju absolut inte missa en mojlighet att dricka lite ol. Dock satte vara Bali bellies igang igen men vi trotsade detta och korde pa en lugn utgang dar vi traffade pa en massa skona locals. Nasta morgon gick vi upp tidigt for att hitta nytt boende. Varat gamla rum var dyrt for att bara vara flakt och nar Lovisa sar varldens storsta kackerlacka fick vi nog. Vi hittade ett  homestay, Blacksand, dar vi betalade halften av det forra boendet. Dessutom var det varldens mysigaste personal dar och vi blev behandlade som familjemedlemar. Denna dagen hittade vi "den riktiga standen" dar vi lag och glassade hela dagen. Helt magisk strand. Kritvit sand och helt sjukt turkost vatten, det kandes lite som att vi hade hittat paradiset. Kvallen blev lugn. Vi fick smaka pa risvin som enligt indoneserna inte innehaller nagon alkohol men som minst maste ha varit 20 procentigt. Efter det gick vi till nattmarknaden och at med vara tyska grannar. Pa fredagen vaknade vi utvilade och gick och hyrde snorkelutrustning pa vagen till stranden. Tyvarr var det sa stromt vatten sa det var nastintill omojligt att snorkla. Vi sag inga skoldpaddor som alla andra gjorde men vi var glada anda. Sjukt sammantraffande nar det visar sig att vara grannar kanner Anna och co fran Kuta och att dom traffat pa tjejerna pa Gili. Sa efter en traditionell familjemiddag med familjen som agde boendet gick vi till skovdetjejernas boende pa forfest. Kvallen bjod pa lite for mycket bintang, mycket dans och knepiga asiater (som vanligt). Slutade gjorde den pa stranden med nagra goteborgare. Vilken en av dom spelar keybord i en viss idol finalist band. Bade jag och lovisa vek oss dubbelt av alla historier han hade att beratta om henne!
Nasta morgon gick vi till stranden som vanligt. Pa eftermiddagen hangde vi hos skovdetjejerna tills det blev morkt. Vi gick hem och duschade innan vi motte upp dom igen och gick och at fisk pa nattmarknaden. Sen var det laggdags. Sondagen var gra. Vi gjorde ett forsok pa stranden men det borjade regna sa vi gick och satte oss och drack milkshake. Pa kvallen blev det film pa rummet pa varan miniminitv.
Mandag och skovdetjejerna lamnade Gili for att aka over till Australien. Vi at en sista frukost tillsammans innan vi kramades hejda. Solen sken sa vi gick till stranden en sista gang. Pa kvallen tog vi en halvhjartad utgang men eftersom vi skulle upp tidigt nasta dag gick vi hem ganska tidigt. Nasta morgon var vedmodig. Ingen ville lamna varat grymma boende eller underbara Gili. Det var lite jobbigt att hoppa pa baten och se on forsvinna bakom oss. Forhoppningsvis kommer man tillbaka dit nagon gang igen!
Farden tillbaka till Kuta gick bra men den hade kunnat sluta ganska illa. An en gang kan jag bara konstatera att jag ALDRIG skulle satta mig bakom ratten i den har varldsdelen. Man borde ha filmat det for det var anda ganska komiskt. Det roligaste var nar foraren tankte kora om pa insidan i en trafikljusko. Asiater!

Nu bor vi pa varat gamla boende har pa Kuta. Vi hade supermegatur och fick tillbaka varat gamla rum. Alskar det har stallet! Vi har shoppat, kort poolhang och kollat pa solnedgangen. Igar var vi ute pa Skygarden igen. Det var tyvarr bara dragg och tyskar ute men vi hade kul anda. Idag kor vi igen. Det ar ganska daligt vader sa vi tankte kika i lite affarer och ata glass idag. Imorgon blir sista dagen har pa Bali for pa lordag flyger vi tillbaka till bangkok. Det kanns lite jobbigt att lamna Bali maste jag erkanna. Skulle latt kunna stanna har en vecka till men nu vantar nya aventyr i Laos!

tisdag 26 oktober 2010

Amanda-dagen

Bali livet flyter pa. Alla tre alskar Bali och vi njuter av att vara pa den har on. Vadret har varit lite sadar. Oftast ar det fint pa dagarna och regn pa kvallarna. Vadret skiftar valdigt mycket, igar var det stralande sol hela dagen och idag har det varit gratt och regn. Och nar det regnar sa regnar det verkligen mycket! Gatan blir lite smatt oversvammad varje gang ett ordentligt regnovader drar in. Vi har inte testat pa surfingen an men vi funderar pa att gora det nar vi kommer tillbaka fran Gilioarna om nagra dagar. Verkar galet svart det dar med paddlingen men det kanns anda som en grej man maste testa pa nar man ar pa Bali, vi missade det ju i Australien. Imorgon aker vi alltsa till Gilioarna, tidigt imorgon. Bil och farja ska vi aka och tre timmar senare ska vi alltsa befinna oss pa Gili som vi hort sa mycket bra om. Det ska vara en riktig paradiso sa vi hoppas att vadret ar med oss nu.

Idag har det varit Amanda-dagen, min namnsdag och sa kallade "latsas fodelsedag". Fick skonsang imorse (klockan 13, nar vi vaknade) och ikvall har vi atit en ordentlig middag. Forutom vadret sa har allt varit bra. Igar var vi ute med Anna och hennes vanner igen. Det kom lite onodigt regn pa kvallen och det verkade vara dreggkillarnas utedag men bortsett fran det sa hade vi en bra kvall med mycket dans.

Nu har vi snart varit ute och rest i en manad, EN MANAD! Tiden gar sa forbaskat fort att man har lust att stanna klockan lite grann. Efter Bali har vi bara Laos och Thailand kvar innan vi ska hem till graa Sverige. Men vi tar vara pa dagarna har och njuter av varje dag :)

tisdag 19 oktober 2010

Underbara Bali!

Nu befinner vi oss i ett nytt land. Indonesien eller Bali for att vara mer specifik. Vi har bara varit har i ett par dagar men alskar det redan!

Flygningen fran Langkawi till KL gick bra. Det var lite forseningar sa vi var framme ganska sent i Kuala Lumpur. Nar vi skulle hamta ut bagaget fick vi bevittna barnmisshandel och alla tre var chockade och upprorda nar vi hoppade in i taxin till hotellet vi hade bokat. Eftersom vi skulle flyga redan dagen efter sa hade vi letat upp ett hotell nara flygplatsen. 166 kronor per person betalade sa vi forvantade oss ett helt okej hotell dar man kunde fa nagra timmars somn. Nar vi kommer fram visar det sig att det ar ett finare hotell an sa. Vi hade ett enormt rum med helt sjukt skona sangar och vi kom fram till att det har var det finaste hotellet nagon av oss nagonsin bott pa. Pa morgonen var det svart att ta sig upp ur sangen men lite lattare gick det nar vi kom pa att en fet frukostbuffe vantade pa oss i resturangen. Pa bordet fanns det mesta och vi at som vi aldrig hade sett mat innan. "Man far ju passa pa nar det ar gratis". Efter en dusch checkade vi ut och tog oss sedan till flygplatsen igen dar vi fick vanta ett antal timmar pa Baliflyget. Vi hann alla tre ringa hem innan vi hopppade pa planet som tog oss till ett helt nytt land. Vi var framme pa Bali valdigt sent och vi insag ganska snabbt att desperata, svettiga svenskar med ryggsackar inte var ett vinnande koncept nar det galler att hitta billigt boende sent pa kvallen. Efter att ha tittat pa nagra rum och misslyckats totalt med prutningen fick vi noja oss med ett riktigt skabbigt rum for dyra pengar. Nar vi checkade in horde vi en tjej prata med receptionen om bedbugs och det var droppen. Ingen  av oss ville sova sa vi stannade uppe halva natten innan ogonlocken akte ihop av sig sjalva. Nasta morgon gick vi upp tidigt och hittade ett annat boende. Kvallen innan hade det varit fullt dar  men nagra hade checkat ut pa morgonen sa vi fick det rummet. Nu bor vi as frascht med ac och pool. Och vi ar nojda! Livet pa Bali ar soft. Sol, pool, stranden och snygga surfarkillar. Pa kvallarna ar det Bintang som galler, den indonesiska olen. Inte lika vass som Chang men den duger. Igar var vi pa en av manga klubbar har pa Bali. Det kryllade av killar och man blev uppvaktad fran hoger och vanster. Och vi ar nojda! Ikvall blir det en lugn valbehovlig kvall och imorgon kor vi igen. Man ska inte klaga!

torsdag 14 oktober 2010

Beachen, djungeln och Cable Car

Innan vi akte over till Langkawi var det manga som varnade oss att aka hit pga att det just nu ar regnigt och ostadigt vader. Vi struntade i det och har haft valdig tur, igar var forsta regniga dagen pa hela veckan. Sa vi har haft en soft vecka har med sol, bad och lasning. Lovisa har varit lite sjuk en dag annars har vi klarat oss fran incidenter.

Igar fick vi ga upp tidigt. Vi hade bokat en taxi till klockan 9 som skulle ta oss runt till olika sevardheter pa on i fyra timmar. Forsta stoppet var Cable Car, en gondollift som tar dig upp till en plattform 705 m over havet. Detta var det vi hade sett fram emot mest sa gissa om vi blev besvikna nar det visar sig att hela skiten ar avstangd hela dagen pga reparation och skotsel. Nasta stopp var "de 7 poolerna", sju sma vattenfall. Efter en 10 minuter lang svettig trappromenad kom vi fram till slutet av vattenfallen. Vi vilade oss en stund och sen drog vi at gympaskorna ordentligt och fortsatte genom Malaysias djungel. I borjan var alla tre optimistiska men efter ett tag borjade det regna och stigen blev bara brantare och brantare. Efter kanske 40 minuter borjade det kannas som att vi hade gatt fel och strax darefter motte vi nagra tyskar som forklarade att vi var pa vag mot toppen av berget. Toppen! Svettiga och blota av regnet fick vi snallt ga tillbaka den langa vagen genom djungeln. Och nar vi kom ner igen var vi for trotta och irriterade att forsoka hitta den riktigt vagen. Men vi fick lite traning pa kopet iallafall! Nasta stopp var en strand dar sanden blivit helt svart. Det regnade ganska mycket och stranden var full med skrap sa vi lamnade det stallet ganska snabbt. Istallet akte vi och kollade pa handgjorda grejer. Glasblasningen hade lunchstangt sa i stallet gick vi och kollade nar de gjorde handgjord batik. Vi var i princip de enda dar sa alla tre fick testa att mala nagra blomblad, bra avslut pa en annars ganska misslyckad sightsing dag. Vi bad taxiforaren slappa av oss vi ett stort shoppingcenter i Kuha, dar vi spenderade nagra timmar.

Idag fick vi sova lange, till klockan 12. Efter frukost bestamde vi oss for att gora ett nytt forsok pa Cable Car och idag var det oppet! Det var sjukt haftigt och man blev lite skakig i benen av hojden och av traningsvarken i vaderna fran gardagen.

Imorgon kvall flyger vi tillbaka till Kuala Lumpur och spenderar sista dagen i Malaysia dar. Sen blir det BALI BALI BALI!

söndag 10 oktober 2010

Langkawi

Vi befinner oss fortfarande pa Langkawi. Det ar en valdigt mysig o och dagarna bara rinner ivag. Pa dagarna ligger vi pa stranden och laser och ater god mat. Stranden och vattnet har ar absolut inte sa fina som pa Perhentian, inte ens som i thailand. Men vi gillar det anda! Igar motte vi upp min sommarlandskollega Anna och hennes resvanner och hade forfest pa deras rum, sen drog vi vidare till en reggaebar dar vi drack arets forsta chang. Den olen har jag saknat!

Det blir nagra dagar till pa den har on innan vi tar oss tillbaka till KL och sedan vidare till Bali. Men det blir nog inte svart att fa tiden att ga har. Och blir vi trotta pa stranden ar detta ett perfekt stalle for shopping. Allt ar tax free pa den har on, sa man kan hitta mycket billigt har.

torsdag 7 oktober 2010

Jag lever

Nu har vi varit borta i en hel vecka. En vecka som har gatt galet fort men allihopa lever fortfarande aven fast det har blivit nagot inlagg for lite i bloggen. Tankte kora en liten sammanfattning av senaste veckan. Vi lamnade alltsa Skovde pa tisdag eftermiddag och tog oss till Stockholm central dar vi motte upp Sanna, Cilla och Amelie for en bit mat, lite catch-up och sen tillslut hej da- kramar. Tre forvantansfulla tjejer hoppade sedan pa flygbussen ut till Arlanda dar en laaang natt pa flygplatsen. Natten bjod pa fa timmars somn, lite kortspel och hogsta snarkningarna man kan tanka sig. Flygningen till Bangkok gick bra trots att vi akte med ett ukrainskt bolag. Den enda skillnaden var val kanske att egen alkoholdryck fick medtas och fortaras pa planet. Det drojde inte lang forens grannarna borjade svammla och efter nagra timmar var de dyngraka. Men som sagt, det gick bra anda. Efter landningen tog vi oss direkt till ett nytt land, Malaysia. Vi stannade i Kuala Lumpur i tva natter och korde intensiv sightsing. Petronas towers var helt magiska pa kvallen och shoppingen var grym. Fick ett valdigt bra intryck pa den staden, kanske att den till och med ar battre an Bangkok, renare iaf! Efter dessa dagar tog vi flyget upp till den ostra sidan och Perhentian island. Rena rama paradiset! En valdigt lugn o med turkosaste vattnet man kan tanka sig och vita strander. En dag akte vi ut pa en snorklingtur. Aa vilken snorklingtur sen! Vi sag allt man kan tanka sig, nemofiskar, elvisfiskar, stickrockor, skoldpaddor och hajar. Australien snorkligen kan slanga sig i vaggen! Igar morse lamnade vi denna paradiso och alla gulliga malaysier for nya upptakter. Vi tog nattbussen over till vastra sidan dar vi befinner oss nu, narmare bestamt pa Langkawi. Hittills verkar detta vara en valdigt mysig o sa har ska vi nog kunna trivas. Vi har bokat in oss for 7 natter och har till och med unnat oss ac. Snart ska vi ga och fa massage. Valdigt valbehovligt!

Sa allt ar bra har borta. Och jag gillar Malaysia valdigt mycket. Billigt och valdigt hjalpsamma manniskor. Det uppsakattar en backpacker.